H δομή των θεμάτων των προαγωγικών και απολυτηρίων
εξετάσεων Λυκείων 2017 στα Θρησκευτικά
Θρησκευτικά
1. Η γραπτή προαγωγική εξέταση στα Θρησκευτικά στην Α΄ τάξη Ημερήσιου και Α΄ και Β΄ τάξεις Εσπερινού Γενικού
Λυκείου περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:
α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις
διαφόρων τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών
στοιχείων όσο και η κατανόησή τους. Κάθε ένα από τα δύο θέματα περιέχει
ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις
αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες (5×5=25).
Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης
απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση
βαθμολογείται με δεκατρείς (13) μονάδες και η δεύτερη με δώδεκα (12) μονάδες.
β) Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει δύο θέματα με αντίστοιχες
ερωτήσεις ευρύτερης ανάπτυξης, με τις οποίες ελέγχεται η ικανότητα συνθετικής
και κριτικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών
που απέκτησαν οι μαθητές.
Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει μία (1) ερώτηση και βαθμολογείται
με είκοσι πέντε (25) μονάδες.
Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει επίσης μία (1) ερώτηση και
βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες.
2. Για το μάθημα Θρησκευτικά στη Β΄
τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στη Γ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου η
εξέταση περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:
α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις
διαφόρων τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών
στοιχείων όσο και η κατανόησή τους. Κάθε ένα από τα δύο θέματα περιέχει
ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις
αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες (5×5=25).
Το δεύτερο θέμα
περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι
πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η
δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.
β) Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει δύο θέματα με αντίστοιχες
ερωτήσεις ευρύτερης ανάπτυξης, με τις οποίες ελέγχεται η ικανότητα συνθετικής
και κριτικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών
που απέκτησαν οι μαθητές.
Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει μία (1) ερώτηση και βαθμολογείται
με είκοσι πέντε (25) μονάδες.
Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει επίσης μία (1) ερώτηση και
βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες.
3. Τα Θρησκευτικά στη Γ΄ τάξη
Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου εξετάζονται
με ερωτήσεις, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες:
α) Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται ερωτήσεις που ελέγχουν
την κατοχή των γνώσεων που περιλαμ¬βάνονται στην εξεταστέα ύλη και την κατανόησή
τους.
β) Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται δύο ερω¬τήσεις που
απαιτούν συνδυασμό γνώσεων και κριτική ικανότητα από μέρους των μαθητών.
Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες
αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις
ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας
σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και
ανακοινώνεται στους μαθητές γραπτώς.»
ΛΥΚΕΙΟ:
Πως θα γίνουν οι εξετάσεις κατά μάθημα και πως θα βαθμολογηθούν τα γραπτά των
μαθητών
Τα θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων του Λυκείου
περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης
ανάπτυξης), οι οποίες είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, αφορούν
ευρεία έκταση της εξεταστέας ύλης, είναι εφικτό να απαντηθούν με
πληρότητα στον προβλεπόμενο χρόνο και ακολουθούν τη φιλοσοφία των
θεσμοθετημένων προγραμμάτων σπουδών και των σχολικών εγχειριδίων.
Τα θέματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων
διατυπώνονται με τη συνεργασία των καθηγητών που διδάσκουν το ίδιο μάθημα
στην ίδια τάξη κάθε Λυκείου, είναι κοινά για όλα τα τμήματα της τάξης
του Λυκείου και συνυπογράφονται από τον Διευθυντή του Λυκείου. Η τράπεζα
θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας δύναται να λειτουργήσει ως προαιρετικό
συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Ύλη μαθημάτων
Η εξεταστέα ύλη για
τα μαθήματα του Γενικού Λυκείου που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές
και απολυτήριες εξετάσεις δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό και
περισσότερη από τα 2/3 της διδακτέας.
Η επιλογή και ο ακριβής προσδιορισμός της εξεταστέας
ύλης για κάθε μάθημα γίνεται από τον διδάσκοντα και σε περίπτωση που το
μάθημα διδάσκεται από περισσότερους του ενός καθηγητές γίνεται μετά
από συνεργασία μεταξύ τους. Η εξεταστέα ύλη εγκρίνεται από τον
Διευθυντή και γνωστοποιείται στους μαθητές πέντε (5) εργάσιμες ημέρες
πριν από τη λήξη των μαθημάτων.
Η εξεταστέα ύλη καταγράφεται στο βιβλίο της
διδασκόμενης ύλης και υπογράφεται από τον εισηγητή καθηγητή.
Η εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα που εξετάζονται
πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων
Γενικού Λυκείου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας
και Θρησκευμάτων, το αργότερο ως τα τέλη Σεπτεμβρίου, ύστερα από
διατύπωση γνώμης του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων κατόπιν εισήγησης του
Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Τρόπος εξέτασης των μαθημάτων
Τα θέματα των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων
εξετάσεων λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε
μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις. Οι ερωτήσεις είναι
ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες
του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης,
ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού
δυσκολίας. Οι μαθητές απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.
Σε περίπτωση κατά την οποία ένα θέμα αναλύεται σε
υποερωτήματα, η βαθμολογία που προβλέπεται για αυτό κατανέμεται ισότιμα
στις επιμέρους ερωτήσεις, εκτός αν κατά την ανακοίνωση των θεμάτων
καθορίζεται διαφορετικός βαθμός για κάθε μια από αυτές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου