ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΠΑΝ. ΘΡΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΤΩΝ ΝΑΩΝ
Μακαριώτατε, Άγιε Αρχιεπίσκοπε της Εκκλησίας της Ελλάδος, κ. Ιερώνυμε,
Άγιοι Επίσκοποι της Ορθοδόξου Ελλαδικής Εκκλησίας,
Άγιοι Επίσκοποι της Ορθοδόξου Ελλαδικής Εκκλησίας,
Σας απευθύνω αυτήν την ανοικτή επιστολή γνωρίζοντας με βεβαιότητα αδιάσειστη πως η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία φέρει όλη την Αλήθεια περί του ανθρώπου, περί του κόσμου και περί του Θεού. Επιπλέον, πως η Ορθόδοξη Εκκλησία φέρει μέσα της όλον τον πλούτο του διαχρονικού ελληνικού κόσμου και πολιτισμού, κάτι που σήμερα αποκτά τεράστια σημασία για ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Διότι σαφώς αρχίζουμε να εισερχόμαστε, αν δεν έχουμε ήδη εισέλθει προ πολλού, σε εποχή διωγμού του Χριστού, αλλά και των Ελλήνων και του Ελληνισμού, από την ιστορία και την Ελλάδα.
Ως Ορθόδοξος χριστιανός, αλλά και ως επιστήμονας, προβληματίζομαι πολύ σοβαρά για το κατά πόσο η απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος για περιορισμό, με οιονδήποτε τρόπο της Λειτουργικής ζωής της Ορθόδοξης Εκκλησίας, είναι σύμφωνη με την Ορθόδοξη Παράδοση και την Ευαγγελική Διδασκαλία της Εκκλησίας.
Επί δύο χιλιάδες χρόνια δεν έχει παύσει στον μαρτυρικό αυτόν τόπο της Ελλάδος και της Ρωμανίας, καθημερινά, αλλά ιδίως τις Κυριακές και τις μεγάλες χριστιανικές και εθνικές εορτές μας, να τελείται το φοβερό μυστήριο της Ορθόδοξης Θείας Λειτουργίας.
Τώρα ακούμε πως οι εκκλησίες θα μείνουν κλειστές, τόσο κατά την 25η Μαρτίου, οπότε και εορτάζουμε την παγκόσμιας σημασίας εορτή του Ευαγγελισμού της Παναγίας, αλλά και την επίσης παγκόσμιας σημασίας Εθνική μας Επανάσταση του 1821, την Εθνική Παλιγγενεσία μας, αλλά και ίσως, εάν συνεχιστεί η ένταση του κορωνοϊού, και καθ᾽ όλη την Μεγάλη Εβδομάδα και το φοβερότερο, την Κυριακή του Πάσχα.
Αυτό, αν ισχύσει, θα είναι συγκλονιστικό. Αυτό που συμβαίνει σήμερα στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος είναι σημείο των καιρών.
Σαφώς ο άνθρωπος δεν πρέπει να εκπειράζει τον Θεό και να δοκιμάζει την Θεία Παντοδυναμία Του.
Όμως, σαφώς πάλι, ο Κύριος μάς είπε : «Ἰδοὺ δίδωμι ὑμῖν τὴν ἐξουσίαν τοῦ πατεῖν ἐπάνω ὄφεων καὶ σκορπίων καὶ ἐπὶ πᾶσαν τὴν δύναμιν τοῦ ἐχθροῦ, καὶ οὐδὲν ὑμᾶς οὐ μὴ ἀδικήσῃ» (Λουκ. ι´ 16-21).
Όπως, επίσης: «Λέγω δὲ ὑμῖν· πᾶς ὃς ἂν ὁμολογήσῃ ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ὁμολογήσει ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τῶν ἀγγέλων τοῦ Θεοῦ· ὁ δὲ ἀρνησάμενός με ἐνώπιον τῶν ἀνθρώπων ἀπαρνηθήσεται ἐνώπιον τῶν ἀγγέλων τοῦ Θεοῦ» (Λουκ. ιβ´ 2-12).
Η μετοχή μας στο Θείο και φοβερό Μυστήριο της αναίμακτης θυσίας του Υιού του Θεού καθ᾽ εκάστη Θεία Λειτουργία είναι το θεμέλιο της όλης ατομικής, κοινωνικής και εθνικής ζωής μας.
Πώς μπορούμε να υπάρχουμε και ως Έλληνες και ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι χωρίς να μετέχουμε αυτού του Ζωηφόρου και ελευθεροποιού Θείου Μυστηρίου;
Πώς μπορούμε να μην εορτάσουμε την Ανάσταση του Χριστού;
Αυτό είναι ολέθριο, και έγκλημα κατά της ιστορίας και κατά του ίδιου του Θεού.
Μάλιστα δε, εάν η Θεία Λειτουργία είναι ανάγκη ζωής για τους υγιώς έχοντας, είναι πολύ περισσότερο για τους ασθενείς και πάσχοντας από οιανδήποτε ασθένεια σώματος ή ψυχής.
Μάλιστα δε, εάν η Θεία Λειτουργία είναι ανάγκη ζωής για τους υγιώς έχοντας, είναι πολύ περισσότερο για τους ασθενείς και πάσχοντας από οιανδήποτε ασθένεια σώματος ή ψυχής.
Η Ευσπλαχνία της Ορθόδοξης Εκκλησίας και του Ιδίου του Χριστού προς τον πάσχοντα άνθρωπο ωθούσε την Εκκλησία και τους Αγίους της λειτουργούς να λειτουργούν συνεχώς, σε νοσοκομεία, σε λεπροκομεία, σε φυλακές και όπου αλλού ο ανθρώπινος πόνος και η ανθρώπινη απελπισία ζητούσαν και ποθούσαν τον Χριστό.
Πώς είναι δυνατόν σήμερα, που οι επιστήμονες μάς μιλούν για μια παγκοσμίως εξαπλούμενη πανδημία, να κλείσουν οι Εκκλησίες και να εκδιωχθεί ο Χριστός και ο πάσχων άνθρωπος από αυτές;
Βεβαίως υπάρχουν σοβαρές υποψίες για ένα δαιμονιώδες και Οργουελικό σχέδιο παγκόσμιου ελέγχου και παγκόσμιας χειραγώγησης της ανθρωπότητας μέσω ελεγχόμενων και, ενδεχομένως, τεχνητώς προκαλούμενων πανδημιών.
Αυτό, ωστόσο, είναι δύσκολο να αποδειχθεί από εμάς, τους κοινούς θνητούς, και μένει απλή εικασία που όμως είναι πολύ πιθανή ακόμη και ως ελεγχόμενο λάθος, όπως το Τσερνόμπιλ το 1986, από την στιγμή που σε μυστικά εργαστήρια αναπτύσσονται μυστικά όπλα, βιολογικά ή άλλου είδους, και λειτουργούν μυστικά ερευνητικά κέντρα σε όλες τις μεγάλες και τεχνολογικά προηγμένες χώρες, εκτός κοινωνικού και δημοκρατικού ελέγχου.
Ίσως από εδώ και στο εξής φαινόμενα παρόμοια με το παρόν του κορωνοϊού να είναι η καθημερινή πραγματικότητα της ανθρωπότητας.
Ίσως να έχουμε ήδη εισέλθει στην περιοχή του Τρίτου Παγκόσμιου Πολέμου που διεξάγεται με νέους τρόπους.
Ίσως κάποιοι μπλεγμένοι στα δίκτυα του Σατανά, όπως στην εποχή του Ναζισμού και του Χιτλερισμού, να επέλεξαν με παράλογο τρόπο την δαιμονιώδη, μισάνθρωπο και απάνθρωπο κυριαρχία των επί του πλανήτη Γη.
Όμως, ό,τι και αν πρόκειται να συμβεί στον κόσμο, η Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού δεν μπορεί και δεν πρέπει να παύσει να τελεί, έως συντελείας του κόσμου το φρικτό και Ζωοποιό τούτο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Διότι μόνον εντός τούτου του Θείου και φρικτού Μυστηρίου της Θείας Λειτουργίας μπορεί το ανθρώπινο πλάσμα να παίρνει Θεία Δύναμη και Θεία Ζωή για να αντέξει κάθε βάσανο και κάθε μαρτύριο, σωματικό ή ψυχικό, ατομικό, κοινωνικό ή παγκόσμιο.
Σήμερα όχι μόνο δεν πρέπει να παύσει να τελείται η Θεία Λειτουργία, αλλά, όλως αντιθέτως, οι Επίσκοποι με όλο το Ιερατείο κάθε πόλης και κάθε περιοχής, στις πλατείες και στα γήπεδα των πόλεων και εντός ανοικτών χώρων, πρέπει να τελούν το Θείο Αυτό Μυστήριο καθημερινώς υπέρ σωτηρίας και Ζωοποιήσεως όλου του κόσμου. Ποιά πανδημία, ποιά ασθένεια, ποιός δαίμων μπορεί να είναι ισχυρότερα του Χριστού!
Μακαριώτατε Άγιε Αρχιεπίσκοπε, και Άγιοι Επίσκοποι, εσείς όλοι μαζί, και κάθε ένας χωριστά, είστε τόπος και ζώσα εικόνα του Χριστού. Εσείς, όλοι μαζί, και ένας έκαστος εξ υμών προσωπικά, φέρετε τον Ζώντα Τριαδικό Θεό στους ιερούς ώμους σας.
Εσείς πρέπει καθημερινώς στις πόλεις σας και τα χωριά σας να τελείτε αδιαλείπτως το Θείο τούτο και φρικτό Μυστήριο.
Στην ανάγκη δε, έξω, στον ελεύθερο χώρο, προκειμένου να μην αναγκάζεται ο λαός να συνωστίζεται στις εκκλησίες, όσο υπάρχει αυτή η πανδημία και όσο οι επιστήμονες το κρίνουν αναγκαίο.
Προσωπικά, βεβαίως, ως Χριστιανός αλλά και ως θετικός επιστήμονας είμαι πεπεισμένος ότι ουδείς ιός και ουδεμία ασθένεια μεταδίδεται εντός των ιερών και αγιασμένων από την Θεία Λειτουργία ναών, όχι μόνο την ώρα της τέλεσης της Θείας Λειτουργίας αλλά και όποια άλλη στιγμή της ημέρας.
Οι επιστήμονες αγνοούν την δύναμη του Χριστού και των Αγίων του, οι οποίοι μπορούν να θεραπεύουν «πάσαν νόσον και πάσαν ασθένειαν» του λαού (Ματθ. θ´ 35).
Διότι τα πάντα και κάθε στιγμή ευρίσκονται εντός της Ακτίστου Θείας Ενέργειας, η οποία τα φέρει στην ύπαρξη και τα συντηρεί.
Εδώ πρέπει να αξιοποιήσουμε την σύγχρονη επιστημονική γνώση, ιδίως από την επιστήμη της Πολυπλοκότητας και της Κβαντοφυσικής, η οποία μας δείχνει πως τίποτε δεν συμβαίνει στη φυσική πραγματικότητα, από το μικροσκοπικό έως το μεσοσκοπικό και μακροσκοπικό επίπεδο, που να μην φανερώνει ένα Θείο σχέδιο και μια Θεία λογικότητα.
Βεβαίως, η ανθρώπινη αυταρχική, αλαζονική και ενδεχομένως δαιμονιώδης, παρέμβαση στις λειτουργίες της φύσης είναι η μόνη παραφωνία που εισάγει η ανθρώπινη πτωτικότητα και αμαρτωλότητα.
Γι᾽ αυτό ο Ελληνικός και Ορθόδοξος πολιτισμός στις ημέρες μας θα καταστούν παγκόσμια ανάγκη για την ύπαρξη της παγκόσμιας ανθρωπιάς, ειρήνης, διαφάνειας και δημοκρατίας.
Γι᾽ αυτό απαιτείται και ως λαϊκοί και ως ιερωμένοι να έχουμε ευρεία όραση των πραγμάτων και της ιστορίας.
Ύστερα απ᾽ αυτά γίνεται φανερό πως η Εκκλησία του Χριστού δεν μπορεί να υποτάσσεται σε ανθρώπους, σε κράτη και σε νόμους, επιστημονικούς ή όποιους άλλους.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος οφείλει να πάρει στους ώμους της την ευθύνη της ιστορίας του ελληνικού λαού και να μην δέχεται εντολές από πολιτικούς, οι οποίοι της ζητούν να αναστείλει την βασική εργασία της για την σωτηρία του σύμπαντος κόσμου.
Η Εκκλησία της Ελλάδος πρέπει να πάρει στα χέρια της μέρος της ευθύνης για την υγεία του ελληνικού λαού όσον αφορά τις όποιες πανδημίες.
Διότι τα χειρότερα είναι μπροστά μας.
Η Εκκλησία της Ελλάδος πολύ σοβαρά και υπεύθυνα, πρέπει να εκλάβει ως δικό της τον ιστορικό ρόλο της υλικής και πνευματικής διάσωσης του ελληνικού λαού από πολλά δεινά που πρόκειται να ακολουθήσουν την παρούσα πανδημία.
Διότι εάν η πανδημία του κορωνοϊού είχε σαφώς προφητευθεί μέχρι σήμερα από ποικίλα μέσα, με κορυφαίο το πρόσφατο Συμβάν 201 (Event 201: a high-level pandemic exercise, hosted by the Johns Hopkins Center for Health Security in partnership with the World Economic Forum and the Bill and Melinda Gates Foundation on October 18, 2019, in New York), δυο μόλις μήνες πριν ξεσπάσει η πανδημία στην Κίνα, τότε γιατί να μην αναμένουμε και όλα όσα προφητικά έχουν γραφτεί και παρουσιαστεί από συγγραφείς, σκηνοθέτες και άλλους;
Κυρίως όμως, γιατί να μην αναμένουμε και να μην προετοιμαζόμαστε ανάλογα για όσα έχουν προΐδει Άγιοι άνδρες και γυναίκες των ημερών μας;
Τέλος, η Εκκλησία της Ελλάδος θα πρέπει να συνεχίσει το μεγάλο και ιστορικό έργο της για την στήριξη του ελληνικού λαού, όπως έπραττε τόσο σε περιόδους ευημερίας όσο και σε ολιγόχρονες ή μακροχρόνιες περιόδους ξένης κατοχής του.
Στην κατεύθυνση αυτή της πολυδιάστατης ιστορικής εθνικής προσφοράς της Εκκλησίας της Ελλάδος, και επειδή μάλλον ολόκληρη η γη κινδυνεύει να καταστεί μια παγκόσμια Σπιναλόγκα, κι εκτός του κυρίου έργου της Εκκλησίας που είναι η αέναος προσευχή υπέρ της σωτηρίας του σύμπαντος κόσμου, σας προτείνω το εξής, κατά την γνώμη μου, αναγκαίο μέτρο.
Την άμεση ίδρυση ενός Πανελλήνιου Εκκλησιαστικού Ταμείου (ΠΕΤ) για την ιατρική στήριξη της ελληνικής κοινωνίας.
Το εκκλησιαστικό αυτό ταμείο θα μπορεί να συλλέγει χρήματα από κάθε ευαίσθητο Έλληνα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, προκειμένου:
α) όλοι οι Έλληνες να μπορούν να εξετάζονται και να ελέγχονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, εάν είναι φορείς του κορωνοϊού,
β) να λειτουργήσουν μονάδες ιατρικής θεραπείας ασθενών από τον κορωνοϊό σε κατά τόπους κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους της Εκκλησίας,
γ) να γίνεται προμήθεια φαρμάκων και αντιδραστηρίων ανίχνευσης κορωνοϊού σήμερα, και, αύριο, άλλων πιθανώς νέων και μεταλλαγμένων ιών.
Έτσι η Εκκλησία θα στηρίξει και τον ελληνικό λαό και την Ελληνική Πολιτεία στον δύσκολο αγώνα, ενόσω δεν γνωρίζουμε πόσο ακόμη θα διαρκέσει και τί άλλο θα προκύψει από πλευράς πανδημιών.
Διότι η ανθρώπινη αμαρτωλότητα άνοιξε πλέον τους ασκούς του Αιόλου και δεν γνωρίζουμε πότε ο Θεός θα τους μαζέψει.
Με σεβασμό και τιμή,
Γιώργος Παύλος
Γιώργος Παύλος
Καθ. Φυσικής και Φιλοσοφίας ΔΠΘ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου